
The Perfect Example of Political Propaganda: 
 The Chinese Government’s Persecution against Falun Gong 

Chin-Yunn Yang 
New York University  

Introduction 

Today, China has opened up to the world: its economy is flourishing thanks to adapting to “capitalism”; 
exchanges between the nation and foreign countries in all kinds of fields, ranging from academia to 
culture, are taking place; and it indeed seems like the communists are not able to maintain their system 
as closed and controlled as it was during Mao’s era. At least it appears to be so. However, the violent 
repression of the peaceful meditation practice of Falun Dafa, also called Falun Gong, in China shows 
once again that appearances are deceptive. 

Falun Gong is an ancient Chinese meditation practice based on the universal principles of “Truthfulness, 
Compassion, and Tolerance” which Falun Gong practitioners try to incorporate into their daily lives. Falun 
Gong enjoyed great popularity in China before the crackdown and the Chinese government strongly 
supported Falun Gong in the first seven years since its introduction in China in 1992. Today, Falun Gong 
is still appreciated worldwide in over 60 countries and has been honored with over one thousand 
recognitions and governmental awards throughout the world. Since the crackdown in July 1999, tens of 
thousands of Chinese citizens have been detained for practicing Falun Gong, sent to labor camps without 
trials, locked up in mental hospitals; millions more have become homeless and jobless or expelled from 
schools; at least 2400 deaths through police torture have been confirmed by May 2005. 

The Chinese government’s oppression of Falun Gong is characterized by a “worldwide” propaganda 
campaign. In fact, the fabrication of news (unfortunately disseminated verbatim by Western media) and 
the manipulation of public opinion are two crucial parts of the Chinese authorities’ action against Falun 
Gong besides torture which have enabled the persecution to begin, continue and even escalate. In this 
research paper, a study of this media propaganda war will be conducted based on Ellul’s theory of total 
propaganda and Popper’s view of closed systems. I will attempt to shed light on the intention and goal 
behind the persecution, the methods Chinese authorities have used in this media propaganda war – on 
the one hand to censor and restrict Falun Gong while on the other hand to promote their own ideals and 
opinions – and the effectiveness and consequences of this total propaganda in which media play the 
most important role in prefabricating facts and manipulating public opinion against Falun Gong.  

Reasons for the Persecution 

Shortly before the crackdown in July 1999 the Chinese government carried out a survey revealing that 
there were 70 to 100 million people from all walks practicing Falun Gong all over China. According to the 
February 1999 issue of U.S. News & World Report, Falun Gong had become “the largest voluntary 
organization in China, larger even than the Communist party” (Fang, p. 45) that had in total only 60 million 
members (Historical, social and political analysis of the reasons behind the persecution of Falun Gong in 
China, n.d.). Falun Gong’s quickly growing popularity was apparent, which caused fear in the Communist 
Party whose leaders distrust and are suspicious of any large groups, being afraid of losing power over 
their people – they are afraid that Falun Gong is fighting with them for people. As Roderick MacFarquar, a 
senior China scholar at Harvard University, illustrates, “The Party cannot allow the existence of a rival 
mass organization with control over the hearts and souls of the ordinary people – and exposing their own 
ideological vacuum” (as cited in Schechter, 2001a, p. 76). Ann Noonan’s concluding statement in her 
article published online by The National Review leaves a striking impression (2001): “It is wrenching to 
think that all it took to reinvigorate Beijing’s propaganda machine was a few simple breathing exercises. 
China’s war on the Falun Gong revitalizes Mao’s dream: to let no aspect of Chinese society escape the 
party’s grasp.” 

Furthermore, as today “China’s focus has been shifted from political campaigning to economic and 

http://www.falundafa.org/


technological developments” (Zhou, n.d.), the government officials who are experts in political 
propaganda and ideological battles have lost the opportunities for political advancement. To gain political 
power they will have to engender political unrest to provide them with a “cause” and Falun Gong seemed 
to be just what was needed. To gain politically, party officials made Falun Gong a scapegoat: defaming 
propaganda against Falun Gong begun in June 1996 and escalated to the mobilization of police and the 
use of physical violence in Tianjin on April 23, 1999. The development and escalation of the Falun Gong 
persecution actually happened over a period of three or four years (Zhou, n.d.). 

By focusing the nation’s attention on Falun Gong, the Chinese authorities doubtlessly divert attention from 
far more vital crises inside the country such as an increase in corruption, the widening rich-poor divide 
and an upsurge in unrest tied to unemployment (Schechter, 2001a). On top of that, the then-president of 
China Jiang Zemin was suspicious that there might be a hidden “mastermind” behind Falun Gong. On 
April 25, 1999, over ten thousand Falun Gong practitioners held a peaceful gathering at Zhongnanhai, the 
China’s State Council Appeal Office, to appeal to the Central Government for the release of the Falun 
Gong practitioners arbitrarily detained by police in Tianjin over the previous two days. China’s Premier 
Zhu Rongji personally came out to meet with the practitioners and resolved the situation peacefully. 
However, this April 25th incident made the then-president Jiang Zemin suspicious that there were people 
inside the Party plotting and directing behind the scenes, especially since Falun Gong had attracted many 
indigenous Party members. Jiang made it clear that he suspected “the incident indicated foes within the 
Party were aligning against him” (Zhou, n.d.) who were using Falun Gong as a tool. His fear of 
encountering political rivals was large enough for him to initiate the crackdown on Falun Gong. “By 
insisting on harsh repression, Jiang could accomplish two ends: demonstrate his ability to bend the Party 
to is will and eliminate what he considered a potential threat to his rule and his legacy” (Spiegel, 2002, p. 
88). Jiang hence equated his ability to eradicate Falun Gong with his ability to remain in power and gave 
the order to use any means to transform Falun Gong practitioners and to eradicate Falun Gong. In CNN’s 
senior China analyst Willy Wo-Lap Lam words (2001), “The revival of Maoist norms – including using 
para-military forces against an apparently non-violent . . . group, and promoting unthinking loyalty to the 
president – would seem to indicate Jiang and company are putting their vested interests before the 
reforms”. 

So far, the government’s accusation of Falun Gong ranges from organizing illegal gatherings to an evil 
cult threatening social and political stability. These accusations include forcefully occupying parks, 
promoting superstition, hindering the nation’s modernization and scientific advancements, harming 
people’s health or brainwashing people causing deaths and murder through the philosophy it promotes, 
leaking state secrets, conspiring with foreigners. As Princeton professor Perry Link explained in The 
Asian Wall Street Journal, 

A key problem here is that the regime’s language sometimes has nothing to do with truth or falsehood. 
When necessary, even the nativist Falun Gong movement can be called a ‘tool of the foreigners.’ What 
matters in such rhetoric is only raw effect: “Will it work? Can it stroke nationalism, that trump card of 
regimes that have non other to play? (as cited in Schechter, 2001a, pp. 15-16) 

Since the crackdown in July 1999, a propaganda war attacking Falun Gong has been waged. Chinese 
TV, radio, and print media have repetitiously been broadcasting stories discrediting Falun Gong, its 
practitioners and its founder, while Internet access to outside news sources, including Falun Gong 
websites, is blocked from within China. This propaganda penetrates through every aspect of people’s 
lives indoctrinating everyone from employees to students to “show a correct attitude” towards Falun Gong 
(The anatomy of Jiang’s genocide, 2004, pp. 26-27) and confirms Ellul’s description of propaganda being 
total (1964, p. 9): 

The propagandist must utilize all of the technical means at his disposal – the press, radio, TV, movies, 
posters, meetings, door-to-door canvassing . . . . There is no propaganda as long as one makes use, in 
sporadic fashion and at random, of a newspaper article here, a poster . . . there, organizes a few 
meetings . . . writes a few slogans on walls; that is not propaganda. 



Complete Blockade of Communication and Information 

Prior to officially outlawing Falun Gong on July 22, 1999, the Chinese government already took a number 
of measures against Falun Gong. As we will see, these actions show that the government has been 
carefully planning the execution of the crackdown in order to create an environment in which the 
persecution would be facilitated. 

The first article critiquing Falun Gong was published in 1996 by Guangming Daily, a state-run newspaper, 
followed by a mounting series of denouncing reports yet to come, and the probably most striking step of 
restricting Falun Gong before the crackdown was the Chinese News Publications Office’s banning of all 
Falun Gong publications on July 24, 1996 (Schechter, 2001a, p. 28; Spiegel, 2002, p. 9). Since then, 
Falun Gong publications have not only been banned but millions of books and tapes have been burned, 
crushed or shredded publicly – in James D. Seymour’s words -– an act worthy of Mao Zedong and the 
first emperor Qin Shi Huangdi at their worst (as cited in Schechter, 2001a). Six months after the ban, the 
police agencies reportedly launched a nationwide investigation on Falun Gong, but it was closed for the 
same reason as another official investigation in 1998 was put to an end. The investigations solely proved 
that Falun Gong “only benefits and does no harm to the Politburo and the nation” (Schechter, 2001a, p. 
28). Apparently, some leaders have been looking for a reason to crack down on Falun Gong, but could 
not find enough evidence nor make up a convincing statement to do so. The mass appeal in April 25, 
1999, seemed to be just what could finally be used against Falun Gong. Nevertheless, we have to be 
aware that the censorship of all Falun Gong publications three years prior to the official crackdown was 
an important and deliberate action in the government’s calculation. Once the official crackdown was 
launched, a lack of information had already been created and there was no way for people to verify the 
government’s claims about Falun Gong. 

Furthermore, the surveillance of Falun Gong practitioners before the crackdown – they had their phones 
tapped and were followed (Schechter, 2001a) – was a means of communication control as well which has 
extended to surveillance of practitioners’ families, friends and relatives in the course of the persecution. 
As Human Rights Watch reports, “China does not allow independent monitors in prisons and reeducation 
camps and has made it too dangerous for family members, friends, or [even] workmates to speak with 
journalists or other outsiders except under controlled conditions” (Spiegel, 2002, p. 3). Not only has the 
Chinese government put restriction on its citizens, it also harasses and intimidates foreign journalists in 
relation to their news reporting on the repression of Falun Gong. Foreign journalists who attended a news 
conference that Falun Gong practitioners organized covertly in Beijing on Oct. 28, 1999 were accused of 
being engaging in “illegal reporting” by the Foreign Ministry. Journalists from a number of news 
organizations, including Reuters, The New York Times and the Associated Press, were questioned at 
length by police, obliged to sign a “confession of wrongdoing” and had their work and residence papers 
temporarily confiscated and several of them were put under police surveillance (Amnesty International, 
2000). 

After April 25, 1999, arbitrary arrests and detention of Falun Gong practitioners have become the norm in 
everyday China (Spiegel, 2002) and since July 22, 1999, with the government’s outlawing Falun Gong, 
practicing Falun Gong has even become illegal in private which resulted in police invading homes of 
practitioners and forcefully arresting them putting them into prisons or labor camps. Large rewards 
promised for information leading to the arrest of Falun Gong practitioners – presumably financed by the 
heavy fines being extracted from the underlings – encourage even ordinary people to participate in tightly 
controlling the meditation group turning all people of society into willing informants (Schechter, 2001a). 
The violent repression has resulted in peaceful demonstrations all over China in particular mounting in 
Tiananmen Square, Beijing, all being cracked down violently. Those who have tried to give out 
information on the repression have been arrested and jailed for leaking state secrets. They have received 
prison sentences or long terms of detention for speaking about the repression which includes giving out 
information over the Internet (Spiegel, 2002; Amnesty International, 2000). 

Media Propaganda War 

Since Jiang Zemin started persecuting Falun Gong in July 1999, a media propaganda war has been 



wielded in which all Chinese media are involved. According to the World Organization to Investigate the 
Persecution of Falun Gong (WOIPFG), the most influential propaganda reports are first published on top-
level national media such as China Central Television (CCTV), Xinhua News Agency, Chinese Daily, 
Chinese News Agency, Guangming Daily, Liberation Army News, and Chinese Youth News. These 
reports are then republished and rebroadcast in all local media: “Deceptive propaganda, coupled with 
coercion and incentives, enable the regime to engage all levels of society in accepting or even directly 
participating in the persecution” (WOIPFG, 2004, p. 69). In order to understand what a crucial role the 
Chinese media play in this propaganda campaign, let us first have a brief overview of the overall role of 
media in China. 

How media function in China, under Chinese communism, differs a lot from their role in Western 
democracies. The media, under Chinese communism, are regarded as an essential political instrument 
responsible for educating the masses, disseminating and promoting the Communist Party’s ideology. The 
communist media model is characterized by media being totally controlled by the Communist Party and 
government and entirely at the service of the communist system and ideology (Hong, 2002). Hence, the 
function of media is to ensure allegiance to the party and to induce not only correct thinking but also 
correct behaving. However, in today’s China where there exists a growing tendency toward 
commercialization and privatization, the role and function of media are often said to be shifting (Lynch, 
1966): indeed, the property-rights reforms starting in the 1990s had an effect on state-owned enterprises, 
including the media industry. However, these reforms were not set to change China into a democratic 
country, but to serve the Chinese Communist Party’s political needs in a new international and domestic 
environment. The reforms have not made media firms become fully privatized – they still officially belong 
to the state – but granted them or more accurately speaking forced them to have economic autonomy. As 
Yanmin Yu says, “While all media institutions have to ‘enjoy’ the economic autonomy and financial 
freedom, the political control of media still only belongs to the Party alone” (as cited in Hong, 2002). In a 
nutshell, we thus can say that media in China advocate support of the state, not challenge to the state.  

According to China’s former president Jiang Zemin, media are not the master of themselves and thus 
they cannot decide their own fate, actions, and directions (as cited in Hong, 2002). Indeed, media in 
China are still under tight and absolute control of the regime and are a political and ideological tool of the 
Communist Party; their fundamental purpose is still to serve the needs of the government, not the needs 
of society and people; “The freedom of speech, the right to know, and the transparency of government 
work and public affairs, are all subject to the needs, willingness or mercy of the Party” (Hong, 2002). In 
the face of internal and external factors – China has opened up to the West and is and has to be 
concerned about its image in order to appear attractive to foreign investors – the ruling authorities have 
hidden the totalitarian nature of their regime under apparently democratic and progressive reforms.  

Media as Tools of Brainwashing 

After the crackdown on July 22, 1999, the Chinese government launched a massive propaganda 
campaign to denounce the practice of Falun Gong and since then, the state media and government 
officials have repeatedly publicized the government’s accusations against the group. For example, at a 
news conference on November 4, 1999, Ye Xiaowen, Director of the Bureau of Religious Affairs of the 
State Council, said that “Falun Gong had brainwashed and bilked followers, caused more than 1,400 
deaths, and threatened both social and political stability.” “Further emphasizing that Falun Gong was a 
political threat, he added: ‘any threat to the people and to society is a threat to the Communist Party and 
the government’” (Amnesty International 2000, p. 5). Another important part of the government’s 
propaganda campaign has been publicizing statements from people claiming to be former Falun Gong 
practitioners who denounce Falun Gong, speak of the damage the practice has brought to Chinese 
society, praise the government for its firm action against the movement, and eventually show their 
deepest gratitude towards the government’s saving them from being brainwashed by the “evil” cult 
(Amnesty International, 2000). Other commonly used methods by Chinese media to manipulate public 
opinion against Falun Gong have been quoting out of the context of Falun Gong books and practitioners’ 
statements about Falun Gong; using rumors and false witnesses; falsely attributing crimes to Falun Gong; 
covering up the persecution (e.g., by reporting about victims who have been tortured to death by police as 
having committed suicide as a result of the evil nature of Falun Gong or by informing the public about how 

l%20


the government tries to rescue practitioners by “re-educating” them in labor camps); and fabricating news 
(WOIPFG, 2004). So far, all kinds of media have been produced ranging from news reports, “scientific” 
articles, interviews, TV shows, VCDs to books and even TV series for achieving the following purposes: 
delegitimizing Falun Gong as an “evil cult”; discrediting Li Hongzhi, the founder of Falun Gong; ridiculing 
Li Hongzhi’s teachings; to prove Falun Gong’s immanent threat to society; unmasking Li Hongzhi as a 
criminal; showing that international criticisms of China’s handling of Falun Gong are hypocritical as the 
critics are using Falun Gong merely as a tool to achieve their own ends; proving that Falun Gong has 
harmed citizens; and that Falun Gong’s organization threatens China (Schechter, 2001a; WOIPFG, 
2004). Lets us now have a look at the self-immolation case, the perfect example of the Chinese media’s 
brainwashing. 

The Self-Immolation Case 

On January 23, 2001, five people were reported to have set themselves on fire in Tiananmen Square, 
Beijing, China. The Chinese state-controlled Xinhua News Agency, known as the Chinese government’s 
mouthpiece, immediately published a report on the incident in which it claimed that the five people were 
Falun Gong practitioners committing suicide and it broadcast its report of the incident to the whole world 
within two hours of the time of occurrence. This quick response time was in stark contrast to the way 
news is usually handled in China, where lower-level officials report to their superiors and so on until the 
top officials allow the news to be published. The video footage of the incident that the Chinese 
government television station CCTV (Chinese Central Television) broadcast shows harrowing close-up 
shots said to be taken from nearby surveillance cameras and the screening of a slow-motion, stop-action 
version of this footage showing the five supposedly Falun Gong people burning themselves to death has 
been broadcast repeatedly. However, the unusual quick response time along with many other suspicious 
points – such as the question of how close-up shots can be taken from surveillance cameras – made the 
Western media skeptical about this report. After investigations by The Washington Post among other 
Western media and the International Educational Development (IED), the whole event has been 
confirmed to be a staged event arranged by CCTV with the purpose of discrediting Falun Gong and to 
justify the Chinese government’s violent crackdown on Falun Gong. The self-immolation is the most 
notorious staged event that has been fabricated in order to turn public opinion against Falun Gong. Let us 
now have a closer look at the video footage that was repeatedly broadcast throughout China and beyond. 

Among the five people setting themselves on fire was a 12-year-old girl named Liu Siying. The video 
showed her as being severely burned, lying on a stretcher, her face and lips charred black while 
whimpering after her mother. She seemed somehow to be thoroughly filmed before being transported to 
the hospital. Her picture was repeatedly shown on TV and her tragedy of being told by her mother that 
setting oneself on fire enables one to reach the “heavenly kingdom” has outraged all China. Apparently, 
the “Chinese authorities used the tragedy of the twelve-year-old [victim] as an opportunity to stress their 
concern for children and to educate youngsters to the alleged evils of [Falun Gong]” (Spiegel, 2002, p. 
34). Another rather odd instance is that in the interview broadcast along with the footage the child was 
able to speak and even sing after having undergone a tracheotomy! Also, “one of the CNN producers on 
the scene, just 50 feet away, says she did not even see a child there” (Schechter, 2001b). On March 21, 
2001, the girl suddenly died after appearing very lively and being deemed ready to leave the hospital to 
go home (WOIPFG, 2004). 

Her mother, Liu Chunling, was said to have died in the Tiananmen fire – the only person who died on the 
scene. Looking carefully at the video of the self-immolation, one can, however, discover that she did not 
die from the fire but was murdered by an unknown person; as Charles A. Radin noticed in his article, 
“Falun Gong Appeals for Help: Vigils Held on Eve of UN China Vote,” published on April 18, 2001 in The 
Boston Globe that “the most striking part of [the] presentation was the screening of a slow-motion, stop-
action version of [the] videotape that the Chinese government says shows Falun Gong members burning 
themselves to death . . . . The government has broadcast the film repeatedly. In the slowed version, it 
appears that Liu Chunling . . . collapsed not from the flames but from being bludgeoned by a man in a 
military overcoat.” 

When the government was asked how the surveillance cameras could videotape the incident in such a 



detail, several Chinese state-run newspapers said that the footage had been confiscated from CNN 
people who were on spot. Yet Eason Jordan, CNN’s chief news executive and president for 
newsgathering, said the footage used in the Chinese television reports could not have come from CNN 
because the CNN cameraman, who was on the scene together with a producer, was arrested almost 
immediately after the incident began (Pan, 2001b). Furthermore, the close-up shots shown on Chinese 
television appear to have been taken without any interference from police. In some, the camera is clearly 
within police barricades and positioned directly above the burn victims. In addition, footage from overhead 
surveillance cameras in Tiananmen Square appears to show a man using a small handheld video camera 
to film the whole event, not a large TV news camera (Pan, 2001b). 

Were the five people setting themselves on fire really Falun Gong practitioners? When the Xinhua News 
Agency first released the story of the self-immolation, reported to be Falun Gong practitioners, world 
media agencies simply adopted the story verbatim. However, any requests made to interview Liu Siying 
and the three other survivors, all having serious burns, were denied. An official from Kaifeng, a city about 
350 miles south of Beijing where the five victims came from, said only CCTV and Xinhua News Agency 
were permitted to speak to their relatives and their colleagues. Later on, Philip Pan from The Washington 
Post found out that the young girl’s mother, who died in the fire, was known to suffer from psychological 
problems. Her neighbors said that she hit her mother and daughter and worked in a nightclub to support 
her life. “None ever saw her practice Falun Gong” (Pan, 2001a). 

There exist more inconsistencies in the video footage. According to Xinhua News Agency, when first one 
of the five people set himself afire in Tiananmen Square, the patrolling police “dashed over to him with 
four fire extinguishers and put out the flames within a minute” (Schechter, 2001b). “The police had clearly 
been at the ready with fire extinguishers” (Noonan, 2001). However, policemen patrolling on Tiananmen 
Square do not normally carry fire extinguishers with them and the location where the people had set 
themselves afire was at least a twenty-minute roundtrip from the nearest building – the People’s Great 
Hall. “If they were to have dashed over there to get the equipment, it would have been too late” 
(Schechter, 2001b). Another scene in the film is also rather bizarre. The man who first set himself afire 
poured gasoline from a green plastic bottle over himself. He then put the bottle between his legs while 
sitting on the ground setting himself afire. However, after the fire on him had been extinguished, the bottle 
still seemed to be fully intact. 

Aroused by the apparent inconsistencies, some journalists went behind the self-immolation incident and 
challenged the state’s version. As mentioned above, Philip Pan from The Washington Post did research 
on the five people setting themselves on fire and found no evidence that they were Falun Gong 
practitioners. Ian Johnson, a Beijing based reporter for The Wall Street Journal, who won the 2001 Dow 
Jones’ Pulitzer Prize in International Reporting for his revealing stories about victims of the Chinese 
government’s brutal suppression of the Falun Gong movement (Pulitzer Prizes, n.d.), became suspicious 
by the speed with which the self-immolation was covered. During the first 18 months of persecution, 
China did not provide the foreign press any photos or video of Falun Gong protests. Suddenly the state-
run media had a full report in English ready to be released worldwide (Schechter, 2001b). All these 
inconsistencies mentioned above lead to the same conclusion: all investigators – The Washington Post, 
The Wall Street Journal, The Boston Globe, National Review, Media Channel, including the International 
Education Development (IED) – agree that the supposed self-immolation incident was staged by the 
government to “prove” that Falun Gong brainwashes its practitioners to commit suicide and has therefore 
to be banned as a threat to the nation. IED made a statement at the 53

rd
 UN session describing China’s 

violent assault on Falun Gong practitioners as state terrorism and that the self-immolation “was staged by 
the government.” However, the findings and discovery of the incident being staged have not been carried 
in full anywhere in mainstream Western media and in the tightly controlled communication environment of 
China, people have not been able to hear about it at all. 

The staged self-immolation incident in Tiananmen Square on Jan. 23 marked a turning point in the Falun 
Gong crisis. The crackdown on Falun Gong has benefited from a turn in public opinion against Falun 
Gong since the self-immolation incident. A 12-year-old girl and her mother died, and the party made the 
incident the centerpiece of its campaign to discredit Falun Gong. By repeatedly broadcasting images of 
the girl’s burning body and interviews with the other survived saying they believed self- immolation would 



lead them to paradise, the government convinced many Chinese that Falun Gong was an “evil cult.” “As 
Chinese society turned against Falun Gong, pressure on practitioners to abandon their beliefs increased, 
and it became easier for the government to use violence against those who did not” (Pomfret & Pan, 
2001). 

Extension Overseas: The Chinese Government’s Unique Export 

“We need to deliver the voice of the Party and the government to everyone’s home, deliver the voice of 
China to every place in the world.” 

Ding Guangen, minister of the China Ministry of Propaganda, in the opening ceremony of the First 
Session Meeting of the Sixth Council Committee of Chinese Reporters Association, Oct. 26, 1999 
(WOIPFG, 2004, p. 392) 

The propaganda campaign the Chinese government launched against Falun Gong has, in fact, been 
taking place simultaneously in China and overseas from the very beginning. Jiang Zemin changed the 
way the Chinese Communist Party used to propagate – behind closed doors – and has been trying to 
involve Western officials and Western media from the beginning of the persecution in an attempt to gain 
their support to legitimize the persecution as well as alleviate the international pressure (WOIPFG, 2004): 
Jiang Zemin personally disseminated the propaganda message when he visited six countries in 1999 – 
he declared that Falun Gong was an “evil cult” during an interview with the French newspaper Le Figaro – 
and in his speech on the National Overseas Propaganda Work Meeting in 1999 he said that China has to 
do research on future propaganda strategy in order to do a better job in the foreign propaganda area. 

As Guo Jingzhe, a chief editor in China Radio International, commented on the overseas propaganda 
work in his article “Pay Attention to the Art of Propaganda and Stress on the Effectiveness of 
Propaganda,” when they translated their reports about banning Falun Gong used in their domestic 
propaganda verbatim into English to release worldwide, it was difficult for foreigners to understand and 
accept, but when they later clearly stated that Falun Gong was an evil-cult in their overseas propaganda, 
the foreigners immediately understood and accepted it. He, thus, concluded that this helped them to win 
support form the international society (WOIPFG, 2004). Indeed, if Mr. Li Hongzhi is the archetypal 
doomsday cult leader and his followers deluded, superstitious victims of sophisticated psychological 
coercion, then any measures taken by the government would seem to be justifiable in the eyes of the 
Western world. According to Stephen D. O’Leary, bestowing on Falun Gong a strong cult image alluding 
to the Western ideas of a doomsday cult is clearly “an attempt of the Chinese government to seek 
sympathy and empathy from Western countries, particularly from America, where Li now resides” (as 
cited in Schechter, 2001a, p. 210). In reports such as the self-immolation incident or the Zhejiang beggar 
murder case the media have been trying to perform exactly that of framing Falun Gong and they have 
performed quite well. 

Looking at the United States, the U.S. census 2000 data reveals that the Chinese American population 
has been dramatically growing over the last ten years and these people’s dependence on Chinese 
language media is heavy as more than 60% of them profess that their English skills are limited. Feeling 
the necessity of scrutinizing the nature and content of Chinese-language media in the United States, the 
Jamestown Foundation, an independent non-profit organization in the United States, published an article 
entitled “How China’s Government is Attempting to Control Chinese Media in America” in its November 
21, 2001, issue of China Brief in which shocking findings are revealed: Beijing’s Communist government 
has been quite successfully controlling and influencing the Chinese media in the U.S. penetrating US 
markets with misinformation and propaganda by using strategies like directly controlling newspapers, 
television stations, and radio stations through complete ownership or owning major shares; using 
economic ties to influence independent media who have business relations with China; purchasing 
broadcast time and advertising space (or more) from existing independent media; providing free and 
ready-made programming by the Chinese government; deploying government personnel to work in 
independent media, achieving influence from within. 

The article published by the Jamestown Foundation assumes long-term negative effects caused by this 
infiltration of political propaganda and points to already noticeable symptoms: startlingly apathetic 



responses to the September 11 tragedies, strong anti-American sentiments (especially notable among 
the Mainland Chinese communities in the United States) amidst the EP-3 affair and the Belgrade 
Embassy Bombing, and fierce, even violent antagonism towards the Falun Gong on U.S. soil all seem 
very telling (Mei, 2001). The evoked sentiments seem to be strong as the incident on June 23, 2003, 
might indicate when Falun Gong practitioners were attacked outside a Chinese restaurant in New York 
City by local United States-based individuals with reported ties to the Chinese government (H. Con. Res. 
304). While China continues expanding its propaganda on a much larger scale - AOL Time Warner have 
closed a major deal with the Beijing government that would bring CCTV programming to the United 
States via Time Warner's cable operations – “the U.S. government, by comparison, continues to have 
broadcasting rights in China flatly denied” (Mei, 2001). Its Radio Free Asia and Voice of America radio 
networks are constantly jammed. Similarly, all major Western newspapers are banned in China and their 
websites blocked. 

In the meanwhile, the attitude of Western government and media towards the Chinese Communist 
government has not been too encouraging: self-censorship and alignment with China out of commercial 
interest seem to be the common behavior. “Media mogul Rupert Murdoch dropped BBC from one of his 
satellites over China for that very reason” (Schechter, 2001a, p. 92) and the talk the Viacom chief Sumner 
Redstone held on September 28, 1999, in the midst of the Falun Gong crackdown, well illustrates the 
conscious decision by media executives to downplay stories that upset the Chinese government. “The 
media, he said, should report the truth but avoid being ‘unnecessarily offensive’ to foreign governments” 
(Schechter, 2001a, p. 93). He further elaborates that “As they expand their global reach, media 
companies must be aware of the politics and attitudes of the governments where we operate . . . 
Journalistic integrity must prevail in the final analysis. But that doesn’t mean that journalistic integrity 
should be exercised in a way that is unnecessarily offensive to the countries in which you operate.” (as 
cited in Schechter, 2001a, p. 93) 

The same goes for most Western countries doing business with China. They continue to put their 
business interests before human rights concerns, refusing to link trade with human rights. With $155 
billion in foreign reserves, China gains the upper hand as more and more Western countries have 
become dependent on China’s exports and manufactured goods. Though policymakers have issued 
resolutions condemning the persecution, they have been hesitant in acting. As Schechter correctly 
observes in his book Falun Gong’s Challenge to China: Spiritual Practice or “Evil Cult”?, “We have seen 
how pressure from the White House has pushed the peace process forward in the Middle East and 
Northern Ireland. But why not China? It appears that money, not morality, remains the central concern of 
governments on both sides of the globe” (p. 107).  

Light of Hope 

“I knew if I would simply write a letter denouncing Falun Gong, I would be released. But if it’s wrong to 
believe in ‘Truthfulness-Compassion-Forbearance,’ what hope does humanity have? This persecution is 
forcing people to choose between their lives and their conscience … I chose my conscience because I 
knew that when upstanding men and women renounce good, virtuous beliefs under pressure, something 
much greater than us dies.” 

Wang Yuzhi, a Falun Gong practitioner who suffered beatings and torture for nine months while 
imprisoned in China (as cited in Zhang, 2004, p. 10) 

The Chinese government vowed to eradicate Falun Gong within the first three months of the crackdown 
and, in the face of its scope and brutality, many indeed believed Falun Gong would not resist for too long. 
However, the reality proved to be exactly the opposite. The crackdown has been going on for over five 
years. According to journalist Liu and he acknowledges very correctly, the scale on which the Chinese 
Communist Party mobilized the propaganda apparatus across the country to attack and denounce Falun 
Gong has been comparable to the “great struggle sessions” of the Cultural Revolution and the threats, 
detentions, and criminal prosecutions directed towards Falun Gong was no different to the persecution in 
the Cultural Revolution either (as cited in Schechter, 2001a). Indeed, CCP’s propaganda war against 
Falun Gong represents today’s perfect example of what Ellul (1965)would label a total propaganda 



intending to reach, encircle and invade the whole man and all men. Not only have all forms of media been 
utilized but, alongside the mass media of communication propaganda, censorship has been employed, 
legal texts and legislation proposed and put in force and an ideological indoctrination and brainwashing 
through educational methods is persistently applied permeating all aspects of society. But, this time, 
unlike in the past, CCP has even much more sophisticated tools at its service such as the Internet, cable 
and satellite TV offering an incredible easy way to reach a mass audience even beyond its national 
border and, with many Western countries depending on its market, CCP is enjoying a leeway that has 
never been greater, further facilitating its export of ideology into overseas markets. In addition, Chinese 
embassies around the world have taken on the task of monitoring and weakening international support for 
Falun Gong (Spiegel, 2002). It is fair to say that the full panoply of psychological and physical weapons is 
being used against Falun Gong practitioners but, to everyone’s surprise, Falun Gong practitioners have 
not been crushed and have not ceased their peaceful protest inside China. In fact, Falun Gong has 
become the first social organization that the Party dictatorship has been unable to crush in fifty years (as 
cited in Schechter, 2001a). 

Ever since the crackdown started, practitioners throughout China have persistently appealed to the 
government in the form of peaceful protest by meditating or unfurling banners with simple statements like 
“Falun Dafa is good” (Spiegel, 2002; Amnesty International, 2000). Although police have been crushing 
down on the protests violently arresting the demonstrators and sending them to labor and re-education 
camps where they face torture leading to death, Falun Gong practitioners have not ceased their protests 
against the regime’s treatment of Falun Gong and continue defending their rights tenaciously and always 
non-violently. Within China, practitioners have, in particular, mounted protests in the capital city of China 
in order to raise awareness on a national and international level; they use mass mailings and handouts to 
clarify the truth, countering the ubiquitous official version of Falun Gong as an “evil cult”; and have also 
managed to post large posters and banners in major thoroughfares with statements like “Falun Dafa is 
good,” “Truth-Compassion-Tolerance is good,” “Stop the Persecution of Falun Gong,” et al (Spiegel, 
2002). As Daniel Schechter, journalist and Emmy Award-winning broadcaster, writes (2001a, p. 110), 
“Practitioners may be peaceful, but they are not passive. In this way their campaign has aspects in 
common with Gandhi’s civil disobedience movement in India and the non-violent civil rights activism led 
by Martin Luther King Jr. in the American South”. 

What does the bold persistence of Falun Gong practitioners tell us? We obviously cannot deny the 
effectiveness of the Chinese government’s propaganda against Falun Gong. By tightly controlling the 
information environment while rigorously implementing Mao’s principle of “appropriate education” making 
people’s survival dependent on their showing of a correct behavior, the Chinese government has surely 
been successfully “making the people act in accord with the government’s wishes” (Ellul, 1965, p. 283). 
By carrying out anti-cult education campaigns at schools, the government must as well have been 
successfully indoctrinating children the conception it wants them to hold, namely that of Falun Gong as an 
evil cult, in order to justify and legitimize its repression against Falun Gong. However, the unexpected 
bold resistance of practitioners standing up for their personal beliefs has far-reaching significance. When 
Ellul talks about total propaganda, he emphasizes that it has to “[surround] the individual without pause 
from morning to night, from childhood to old age, in all that he reads, sees, hears, without giving him 
repose, a moment to pause, think, catch his breath” (1965, p. 280). However, Falun Gong has managed 
to remain visible even after more than five years of severe crackdown by a powerful state apparatus. 
Although Falun Gong practitioners have not been able to convey their message under ideal condition, 
they still continue their effort to get heard by getting around the tight Internet blockage, distributing flyers 
and leaflets, overriding television broadcasts, i.e. hacking into the cable TV systems to broadcast 
programs that reveal the truth behind the persecution such as the self-immolation incident, etc. (Falun 
Dafa Information Center; Amnesty International, 2000; Spiegel, 2002). The uncompromising courage and 
perseverance of Falun Gong practitioners in the face of oppression may not break down the total net of 
the Chinese government’s propaganda in one day. However, the government’s propaganda will lose 
effect on those people practitioners have been able to reach so far. 

Most importantly, like many non-violent movements before, Falun Gong’s persistence and courage pose 
a threat to delegitimatize a repressive government (Schechter, 2001a). The Chinese Communist Party’s 
overreaction to Falun Gong might in the end backfire since by cracking down on peaceful meditators it 

l%20
http://www.faluninfo.net/
http://www.faluninfo.net/


does not contribute to a solution of its real social problems it is facing right now but, in fact, creates even 
more social instability than before. With its ban, the Chinese government has actually forcefully politicized 
Falun Gong, a completely non-political meditation practice, and by becoming more and more repressive 
in the face of Falun Gong’s uncompromising resistance extending its propaganda campaign even 
overseas, the Chinese government forces Falun Gong to speak out on an international level. Outside 
China, Falun Gong practitioners from over 40 countries have been showing solidarity with their fellow 
practitioners in China. Since its growing popularity all over the world, Falun Gong is no longer just a 
China-based movement and in the face of increasing violence, overseas practitioners have been further 
mobilized to oppose the ongoing persecution in China. 

In the face of economic prosperity amid mounting social tensions and injustice, ordinary people are put 
under pressure to struggle for their rights against the Communist Party leviathan, calling for the greater 
freedom, clean government and rule of law that the party promises but never delivers (Chanda, 2004). 
The ruling members of the Communist Party have always been attempting to maintain a status of 
legitimacy and unquestionable power. They were successful in doing so in the past when they kept the 
society closed where all aspects of life were rigidly regulated by the party and where everyone knew how 
s/he had to act in order to survive (Popper, 1966). However, due to Mao’s failed policies his successor 
Deng decided to carry out economic reforms opening up China’s economic market to foreign investors. 
This decision brought new chances and challenges to the country as, in today’s China, with economic 
reforms, an open-market economy, raising living-standards, improving education, albeit only in the cities, 
Chinese citizens now have the financial means and also more time to travel, to think and to determine 
their own lives. It is rational reflection that makes the difference between closed and open society 
(Popper, 1966). As Popper states in The Open Society and Its Enemies, once people start to think and 
act independently, “once we begin to rely upon our reason, and to use our powers of criticism,” there is no 
return back to a state of implicit submission (1966, pp. 200-201).  

Amid mounting social injustice in China, there is good reason to believe that Falun Gong practitioners’ 
demanding for their rights is echoing throughout the Chinese society. John Gittings, a veteran Guardian 
China-watcher, observes, “Falun Gong reflects a grassroots mood in China of greater assertiveness: 
interest groups, whether they be peasants complaining of corruption or laid-off workers seeking benefits 
they’ve been denied, are more prepared to protest” (Schechter, 2001a, p. 74). On the morning after the 
April 25 anniversary, The Asian Wall Street Journal tipped its editorial hat to Falun Gong. “Chinese 
society is changing quickly,” noted the editorial, “and more and more people will follow the example of the 
Falun Dafa practitioners and demand their rights . . . . [These practitioners] are the vanguard of change. 
This was the true import of yesterday’s anniversary, carrying with it a bright light of hope” (Schechter, 
2001a, p. 114). Indeed, the ongoing peaceful resistance of Falun Gong in the face of the brutal repression 
gives us a new faith in man, in equalitarian justice and in human reason – the faith of the open society 
(Popper, 1966, p. 189). 

Notes 

See Governmental awards and recognition of Falun Dafa from China and the world. (2003). Retrieved 
November 2, 2003, from Clearwisdom Net: 
http://www.clearwisdom.net/emh/special_column/recognition.html# china 

Several Chinese students I know well eye witnessed tens of thousands of people filling up public spaces 
in Beijing in the morning to practice Falun Gong together everyday before the crackdown. 

That Chinese officials are used to this kind of tactic can be seen from the accidental NATO bombing of 
the Chinese Embassy in Yugoslavia on May 7, 1999 (Historical, social and political analysis of the 
reasons behind the persecution of Falun Gong in China, n.d.): China’s state-run media used this incident 
to spur Chinese nationalism by charging that America did the bombing intentionally with the purpose of 
harming China. The non-discerning public believed it. 

According to the Chinese government survey, a high percentage of practitioners are highly educated 
intellectuals and officials from the Party, the government agencies and the army including high-level 
military and intelligence officers, and reportedly even the wives of Cabinet Ministers (Schechter, 2001a). 



He Zuoxiu – the scientist who launched the initial public attacks on Falun Gong – even claimed that the 
spiritual practice is financed by the US Congress and, believe it or not, Chinese students studying in 
America consider He’s assertion to be possible if not entirely true. 

James D. Seymour is a senior research scholar at the East Asian Institute of Columbia University. He is 
also co-author of New Ghosts, Old Ghosts: Prisons and Labor Reform Camps in China and a board 
member of Human Rights in China. 

Already before and of course after the crackdown, police throughout China have ransacked homes of 
practitioners, confiscating books, videotapes, and posters. On October 21, 1999, a total of 7.8 million 
books and 4.9 million videotapes were confiscated in the Chinese cities of Wuhan and Jinan alone and 
the army and the police have rounded up many practitioners, even forcing them into detention in stadiums 
(Schechter, 2001a). 

In early June, police held several busloads of practitioners in a local stadium for a day in Beijing; later in 
June, some 3,000 officers cleared out practice sites on Changan Avenue, Beijing’s major thoroughfare, 
and vowed to clean up all public practice sites in the city; on July 20, 1999, security officers throughout 
China quietly detained seventy purportedly Falun Gong leaders after midnight and altogether, about 
50,000 practitioners were said to be detained in the Beijing area alone (Schechter, 2001a) 

Professor Yanmin Yu is chair of the Department of Mass Communication at the University of Bridgeport. 

Throughout China, not only have the Chinese media launched an around-the-clock orchestration against 
Falun Gong, but local government authorities have also been carrying out ‘study and education’ programs 
to purge their provinces of Falun Gong which can take the form of reading newspapers, listening to radio 
programs and watching television, “as well as having office cadres visit villagers and farmers at home to 
explain ‘in simple terms the harm of Falun Gong to them’” (Amnesty International, 2000, p. 5). 

Stephen D. O’Leary is an associate professor at the USC Annenberg School for Communication. 

On June 26, 2003, sixteen beggars were reported to have found to be murdered with poison in Changnan 
County, Wenzhou City, Zhejiang Province. Later on, Xinhua News Agency issued an article reporting that 
the murder case had been solved and that the alleged suspect Chen Fuzhao was identified by the police 
as a Falun Gong practitioner who was reported to have confessed that he killed the beggars in order to 
reach a higher level in his practice of Falun Gong. 

“The Jamestown Foundation’s mission is to inform and educate policy makers and the broader policy 
community about events and trends in those societies which are strategically or tactically important to the 
United States and which frequently restrict access to such information. Utilizing indigenous and primary 
sources, Jamestown’s material is delivered without political bias, filter or agenda. It is often the only 
source of information which should be, but is not always, available through official or intelligence 
channels, especially in regard to Eurasia and terrorism” (The Jamestown Foundation). 

According to the Jamestown Foundation article, World Journal, an independently run daily publication and 
one of the six branch-newspapers of the United Daily News (UDN)--Taiwan's most influential newspaper, 
is feeling pressure from China while trying to develop business ties with Mainland China. “For example, 
Chinese Consulates in both New York and San Francisco have pressured World Journal’s local offices to 
not publish ads related to Falun Gong. The New York office has already acquiesced in full, and the San 
Francisco office has in part; it still prints Falun Gong ads, but with them appearing on the paper’s least-
viewed page 90 percent of the time.” (Mei, 2001) World Journal is the most widely read Chinese-
language newspaper in North America, and claims a circulation of 300,000 in the United States. 

For example, “employees at Ming Pao’s New York office have told sources that their ‘true boss’ is none 
other than the Chinese Consulate [in New York], and that they are obligated to do whatever the 
Consulate asks” (Mei, 2001). Ming Pao has has a circulation of 115,000 and is distributed mainly on the 
east coast of the United States. 

http://www.jamestown.org/


H. Con. Res. 304 expressing the sense of the House of Congress regarding oppression by the 
Government of the People's Republic of China of Falun Gong in the United States and in China was 
introduced by Representative Ros-Lehtinen on October 16, 2003. The International Relations Committee 
agreed to seek consideration under suspension of the rules, by unanimous consent on June 24, 2004. 

Exceptions exist such as the brave engagements of the Wall Street Journal correspondent Ian Johnson, 
who won a Pulitzer Prize for his reporting on the persecution against Falun Gong and the commendable 
support of the Canadian government leading to successful rescue of numerous Falun Gong practitioners 
(Falun Dafa Information Center and Friends of Falun Gong). However, these are, unfortunately, 
remarkable exceptions to the rule. 

“Liu Binyan established a tradition of investigative reporting when he worked for People’s Daily in the 
1980s. Twice expelled from the CCP, he now lives in the United States, and continues his journalistic 
work. He is currently working on a book presenting his perspective on Chinese history” (Schechter, 
2001a, p. 207). 

The Chinese government applied the new regulations retroactively, violating well-established international 
criminal justice standards against ex post facto laws (Spiegel, 2002). 

CCP uses Internet to its own ends by blocking off all undesirable information and making only those 
contents available to its citizens that conforms to its own ideology. 

The Chinese government, not satisfied with persecuting Falun Gong in China, has, for example, urged 
local U.S. officials to shun or even persecute practitioners in America. The approach is made variously by 
letter, phone call or personal visit from a Chinese official based at China’s Washington embassy or one of 
its numerous consulates. It tends to combine gross disinformation with scare tactics and, in some cases, 
slyly implied diplomatic and commercial pressure (WOIPFG, 2004). 

For example, nearly a thousand practitioners from all over Europe, Asia and North America turned out in 
Geneva to appeal to the UN Human Rights Commission in March 2000 and since then, many of them 
again turned out for the UN meetings in the subsequent years. Throughout the world, Falun Gong 
practitioners have arranged press conferences and rallies in major cities, organized marches and 
motorized processions, orchestrated hunger strikes and issued numerous press releases. They have 
been maintaining Falun Gong websites documenting China’s human rights abuses against Falun Gong 
(Spiegel, 2002). Most recently, practitioners have been giving out flyers and newspapers revealing the 
persecution in China all over Manhattan, NY. Both inside and outside China, Falun Gong practitioners are 
trying to get the word out about the treatment of Falun Gong practitioners to arouse solidarity, to stimulate 
public and press interest and government concern in order to stop the severe human rights abuses 
against Falun Gong in China. 

References: 

Amnesty International. (2000). People’s republic of China: The Crackdown on Falun Gong and other so-
called “heretical organizations.” New York: Amnesty International USA Publications. 

Chanda, N. (2004, April 11). Review of Ian Johnson’s “Wild Grass.” The Washington Post. Retrieved 
November 15, 2004, from http://www.fofg.org/news/news_story.php?doc_id= 772 

Ellul, J. (1965). Propaganda: The formation of men’s attitudes. New York: Alfred A. Knopf. 

False fire: China’s tragic new standard in state deception. Video CD. Prod. New Tang Dynasty Television 
(NTDTV). Honorable Mention at the 51

st
 Columbus International Film & Video Festival. January 2004. 18 

min. 

Falun Dafa Information Center. Retrieved November 2, 2004, from http://www.faluninfo.net 

Falun Dafa Website. Retrieved November 2, 2004, from http://www.falundafa.org 

http://www.faluninfo.net/
http://www.fofg.org/


Fang, B. (1999, February 22). An opiate of the masses? U.S. News and World Report, 126(7), 45-46. 

Governmental awards and recognition of Falun Dafa from China and the world. (2003). Retrieved 
November 2, 2003, from Clearwisdom Net: 
http://www.clearwisdom.net/emh/special_column/recognition.html# china 

He, Q. (2004). How the Chinese government controls media – Chinese human rights research report part 
I. Modern China Studies, 86(3). Retrieved October 30, 2004, from 
http://www.chinayj.net/StubArticle.asp?issue=040304&total=86 

Historical, social and political analysis of the reasons behind the persecution of Falun Gong in China. 
(n.d.). Retrieved November 29, 2003, from Faluninfo Net: http://www.faluninfo.net/why/analysis.asp 

Hong, J. (2002). The role of media in China’s democratisation. Media Development, 49(1), 18-22. 

Lam, W. W. (2001, February 9). China’s sect suppression carries a high price. CNN.com. Retrieved 
October 10, 2004, from 
http://www.cnn.com/2001/WORLD/asiapcf/east/02/05/china.willycolumn/index.html 

Lynch, Daniel. (1966). After the propaganda state: media, politics and “thought work” in reformed China. 
Berkeley: University of California Press. 

Mei, D. (2001, November 21). How China’s government is attempting to control Chinese media in 
America. The Jamestown Foundation’s China Brief, 1(10). Retrieved November 10, 2004, from 
http://www.jamestown.org/publications_details.php?volume_id=17&issue_d=638&article_id=4587 

Nanoon, A. (2001, February 13). Beijing is burning: more lies from the PRC. National Review Online. 
Retrieved November 1, 2003, from http://www.nationalreview.com/comment/ commentprint021301a.html 

Pan, P. P. (2001a, February 4). Human Fire ignites Chinese mastery. Motive for public burning intensifies 
fight over Falun Gong. The Washington Post, p. A1. 

Pan, P. P. (2001b, February 9). China may charge foreign reporters over Tiananmen burning. The 
Washington Post, p. A23. 

Pomfret, J. & Pan, P. P. (2001, August 5). Torture is breaking Falun Gong; China systematically 
eradicating group. The Washington Post, p. A1. 

Popper, K. R. (1966). The open societies and its enemies: 2 vols. Princeton, NJ: Princeton University 
Press. 

Pulitzer prizes awarded to Wall Street Journal writers. Retrieved November 11, 2003, from DOWJONES: 
http://www.dowjones.com/index_pulitzer.html 

Radin, C. A. (2001, April 18). Falun Gong appeals for help, vigils held on eve of UN China vote. The 
Boston Globe. 

Report about Falun Gong Fanatic in Cangnan, Zhejiang, Who Murdered 17 People with Poison 
(Pictures). (2003, July 14). Retrieved November 10, 2004, from Xinhua Net: http://news.sina.com. 
cn/c/2003-07-14/2110378600s.shtml 

Schechter, D. (2001a). Falun Gong’s challenge to China: Spiritual practice or “evil cult”? New York: 
Akashic Books. 

Schechter, D. (2001b, February 22). The fires this time: Immolation or deception in Beijing? Media 
Channel. Retrieved November 1, 2003, from http://www.mediachannel.org/views/ 
dissector/falungong2.shtml 



Spiegel, M. (2002). Dangerous meditation: China’s campaign against Falungong. New York, Washington, 
London, Brussels: Human Rights Watch. 

Suspect of poisoning 16 beggars is a Falun Gong member: Huge poison-murder case in Zhejiang 
province solved. (2003, July 2). Retrieved November 10, 2004, from Xinhua Net: 
http://www.zj.xinhuanet.com/2003-07/02/content_666441.htm 

The anatomy of Jiang’s genocide. (2004). Compassion: A Journal of Falun Dafa Around the World, 5, 26-
27. 

The Jamestown Foundation. Retrieved November 10, 2003, from http://www.jamestown.org 

World Organization to Investigate the Persecution of Falun Gong (WOIPFG). Retrieved November 10, 
2004, from http://www.upholdjustice.org 

WOIPFG. (2004, June 12) Investigation reports on the persecution of Falun Gong. Retrieved November 
10, 2004, from http://www.upholdjustice.org 

Zhang, E. (2004, September 8). A crisis ignored. AM New York, p. 10. 

Zhou, S. (n.d.). Why persecute Falun Gong? Faluninfo Net. Retrieved November 11, 2003, from 
http://www.faluninfo.net/why/why_persecute.asp 

 


